Ekte varer hos NordicFeel!

Først det viktigste av alt: Ja, våre produkter er ekte! NordicFeel selger aldri en falsk vare og vi kontrollerer alt fra våre leverandører før vi sender det ut til våre kunder. Vi selger produkter fra kjente designermerker som du finner på store kjedebutikker. Den store forskjellen er at vi leverer direkte fra vårt lager til deg som kunde for å unngå så mange kostnader. På denne måten kan vi tilby lavere priser til våre kunder enn mange av våre konkurrenter.

Nå og da lurer kundene om våre produkters autentisitet fordi vi kan holde en lavere pris enn mange konkurrenter. En vanlig misforståelse er at vi bare jobber med parallellimport, og at dette betyr forfalsket produkter. Nå skal vi ordne opp om hvordan vi på NordicFeel jobber med innkjøp, og hvordan vi kan opprettholde konkurransedyktige priser til våre kunder! Her har vi listet opp noen av de vanligste spørsmålene:

NordicFeel äkta varor

Hvordan kan NordicFeel ha lavere priser enn så mange andre?

Grunnen til dette er at vi importerer noen av våre produkter fra det europeiske markedet. Disse produktene må være godkjent for å kunne selges i Europa. Noen leverandører og produsenter selger varene dyrere i noen land enn andre. Vi ønsker å selge så rimelig som mulig for forbrukeren, og derfor kjøper vi innen EU til best mulig pris. Vi gjør dette når vi for eksempel ikke får tak i et produkt av en nordisk distributør, eller hvis vi ikke klarer å få en god pris, slik at vi kan fortsette å opprettholde lave priser og samtidig kan gi en enestående service til våre kunder.


Dette kalles parallellimport. Våre innkjøpere er profesjonelle og arbeider langsiktig med våre leverandører, noe som betyr at vi er sikker på at vi selger ekte varer. Våre leverandører garanterer alltid dette!

Hva er parallellimport?

Det er et faktum at Sverige er med i EU og det er full bevegelighet av varer innenfor EU. I praksis betyr dette at vi kan kjøpe produkter fra selskaper i Italia eller Spania og selge i Skandinavia. Det er helt lovlig og kalles parallellimport, noe som betyr at vi importerer varer parallelt med andre distributører.

 

Derimot er det ulovlig å selge produkter som, merkevareeier, som først selges utenfor EU. I dette tilfellet må du ha merkevareeierens godkjenning. Får man ikke det kan det bli klassifisert som brudd på varemerkerettigheter. Alle våre leverandører vet at vi kun ønsker "CLEAN, fresh and EU goods" - noe som betyr at produktene fortsatt har sin sporingskode, at produktene ikke er for gamle og at varene er frigitt for det europeiske markedet.

Hvordan kan vi vite om produktene ikke er for gamle?

All kosmetikk skal ha et batchnummer. Det kan være vanskelig å finne, men må skrives på pakken og / eller på selve produktet. På checkcosmetics.net eksempel kan du taste inn koden og få opp når den ble produsert. Du kan også finne et lite bilde på dine produkter av en krukke med lokket åpent og teksten 12M (= 12 måneder), eller 24M (= 24 måneder). Dette viser hvor lenge produktet varer etter du har åpnet den.

Hvordan får deres leverandører i Europa tak på varene?

Det er forskjellig mellom ulike leverandører, men de vi jobber med får sine varer direkte fra produsenten, fra autoriserte forhandlere eller fra andre forhandlere som i sin tur kjøper fra autoriserte distributører. Det avhenger av hvem leverandørene er og hvordan de velger å jobbe.

Hvorfor velger man parallellimport? Hvorfor ikke bare kjøpe alt fra nordiske distributører?

Det finns flere grunner, delvis gjør merkeeiere det vanskelig for eksempel nettbutikker til å kjøpe varer. De ønsker ikke at varene skal selges overalt? Det kan også være at enkelte størrelser av visse parfymer eller andre produkter rett og slett ikke selges i Norge. En annen grunn er at prisene i Skandinavia er ofte høyere enn ellers i Europa. Vi jobber alltid for du som kunde skal ha et bredest mulig utvalg til best mulig pris.

Selger dere piratkopier?

Nei, aldri. Vi kan ikke beskytte oss helt fra at vi eller våre leverandører vil bli bedratt, men hvis vi er usikre på om et produkt er ekte (eller riktig kvalitet), vil vi aldri ta det inn i vårt lager og dermed aldri selge den. Skulle vi oppdage at noen av våre leverandører jukser på noen måte, avbryter vi straks samarbeidet.

Hva betyr det når produktet er dekodet?

Mange produsenter og merkevareeiere setter en kode på sine produkter som gjør det mulig å følge produktets vei gjennom markedsføringkjeden. Det finns dekodet produkter på det europeiske markedet, og produkter blir dekodet for å skjule hvilken vei varene har blitt tatt til markedet. Vanligvis gjør noen forhandler eller distributør det for de ikke ønsker å vise at de selger videre til Skandinavia. Det kan irritere varemerkeeieren og gjør fremtidige leveranser vanskeligere. Vi på NordicFeel kjøper ikke dekodet produkter fordi våre leverandører sjelden arbeider med slikt.

Hvorfor er noen nettbutikker så mye billigere?

Vi kan ikke svare på det, men for oss er det viktig å inkludere en god kundeservice og rask og trygg logistikk i prisen. Hvis du bestiller varer fra oss, bør du få dem i løpet av 2-5 hverdager. Er det noe som ikke skulle stemme, får du umiddelbar hjelp fra våre kundetjeneste. Vi ønsker også å ha stort velfylt lager og et godt utvalg av produkter - alt dette koster penger.

 

Vi vet også at varer som ikke er frigitt for det europeiske markedet, og for varer som sporingskoden er fjernet, kan være billigere, og selskap som selger slik kategori av produkter kan holde lavere priser. Usannsynlig lave priser kan være en varselklokke!

Hva innebærer parallellimporterte produkter for meg som forbruker?

For deg som forbruker er det ingen forskjell - bortsett fra flere valgmuligheter og en bedre pris! Du kan føle deg like trygg å kjøpe parallellimporterte produkter som produkter som er kjøpt direkte fra varemerkeeieren. Ifølge forbrukerrådet, har du samme garanti og reklamasjonsrett i begge tilfeller. Les våre vilkår.

 

Vi ønsker å presisere at en parallellimportert produkt er like ekte som et produkt kjøpt fra varemerkeeieren eller gjennom en agent. Produktene er ikke på noen måte falske eller piratkopiert. I noen tilfeller kan utseendet være forskjellige, dette pga at produktene er produsert for en annen europeiske markedet.

Produktet jeg kjøpte på NordicFeel synes å være defekt, hva bør jeg gjøre?

Akkurat som i alle bransjer og butikker skjer det dessverre nå og da at et produkt er defekt eller ikke fungerer som den skal, selv om den er ekte. Hvis du ikke er fornøyd med din vare, vil vi at du så snart som mulig tar kontakt med kundeservice på info@nordicfeel.no så hjelper våre vennlige kundeservice deg.

Produktet er blitt lagt i handlekurven