Redken

Redken er basert på 3 kjerneverdier - inspirasjon, mote og innovasjon. Som et ledende backstage merke innen hårpleie og styling, skaper Redken nye hårtrender hver sesong under moteukene i New York, Milano og Paris. Ditt hår er ditt beste tilbehør, så la Redken hjelpe deg slik at du aldri har en dårlig hårdag igjen!

0 Artikler

Redken - innovatører og trendsetter

Redken er et av de mest ikoniske hårpleieselskapene fra USA og ble grunnlagt allerede i tidlig på 1960-tallet. Produktene er kjent for å holde høyeste kvalitet og mange av de produktene som i dag er standard i bransjen kommer opprinnelig fra Redken. Selskapet introduserte blant annet hårbalsam, pH-balansert sjampo og proteinbaserte produkter med reparerende effekt. Når Redken ble lansert på det nordamerikanske markedet på 60-tallet var det nok ingen som trodde hvor stort selskapet skulle bli på så kort tid. Mange stilte spørsmål hvor vidt grunnleggerne, en hårstylist og en skuespiller, virkelig kunne drive et så vellykket selskap. Svaret viste seg å være et rungende ja, og Redken er i dag et av USAs mest ikoniske merker. Redken revolusjonerte bransjen ved å introdusere en vitenskapelig arbeidsmetode og produkter som var tilpasset etter hårtype på en naturlig måte. I stedet for å bare prøve å skjule eventuelle hårbekymringer er Redkens utgangspunkt å styrke håret fra grunnen. Alt begynte med skuespillerinnen Paula Kents sensitive hud og hår. Hun hadde problemer med visse hårpleieprodukter og stylister kunne ikke forklare hvorfor. Hun skjønte raskt at hun ikke var alene med disse problemene, men at det var mange av hennes venner og kolleger som opplevde det samme. Da hun møtte en hårstylist, Jheri Redding, som kunne forklare problemet, startet de sammen selskapet Redken. De lanserte proteinbaserte hårprodukter og jobbet også med å utdanne hårstylister. Dette førte til at Redken raskt ble markedsledende innen hårpleiebransjen. Mange av innovasjonene fra selskapet ble kopiert av andre merker, fordi de var så overlegne. Det handler blant annet om pH-balansert sjampo, balsam og bruken av ingredienser som tilfører proteiner og mineraler til håret. Alt dette er noe som vi idag kan finne hos nesten alle store hårpleiemerker. Idag, etter mengder av revolusjonerende patentbelagte innovasjoner og gjennombrudd innen hårpleieutvikling, eies Redken av L’Oreal. Dette stopper ikke selskapet med å arbeide på samme måte som før, med nyskapende varer og stort fokus på utviklingen av hårpleieprodukter. I tillegg til at du finner mengder av produkter fra Redken i vårt sortiment, har vi også Redken Men, deres produktserie for herrer. Vakkert hår trenger å pleies regelmessig for å holde seg friskt og velstående. Men med litt omsorg, gode rutiner og de beste produktene får man raskt et flott resultat. Med Redkens utvalg er du godt igang. Gjør håret ditt en tjeneste og bruk noen av markedets beste hårpleieprodukter allerede i dag.