Burberry er et av verdens eldste motehus. Det ble grunnlagt allerede i 1856 i Storbritannia av engelskmannen Thomas Burberry. Tanken var fra begynnelsen at merket skulle produsere slitesterke plagg som kunne brukes av hæren, men motehuset valgte å gå en annen vei. På 1920-tallet ble den i dag ikoniske trenchcoaten skapt, med sitt rutete fôr i beige, svart, rødt og hvit, som har blitt et kjennetegn på Burberry. Fôrets klassiske rutenettmønster, har akkurat som trenchcoaten, fulgt merket siden da. Rutemønsteret, som blir kalt for Noca Check, er i dag registrert som varemerke og brukes på flere av merkets produkter. I noen år var Burberry bare stemplet som et luksuriøst damemerke, men i dag er de aktuelle for både gamle og unge, menn og kvinner.
I dag har Burberry over 70 luksuriøse butikker over hele verden. I tillegg til den klassiske serien Burberry, består selskapet også av de mer trendy seriene Burberry Brit, Burberry Prorsum og den sporty serien Burberry Sport. Det klassiske rutemønsteret Noca Check har også blitt utviklet og nye varianter som New Check og Smoked Check har blitt lansert.
Det første duftrelaterte produktet som Burberry lanserte var en aftershave for menn, en duft som ble døpt etter merket selv. Parfyme ble en viktig del av motehuset først på 90-tallet, da de ekspanderte sin virksomhet. Soceity var den første parfymen som ble lansert i 1991, den kom i både en mannlig og en kvinnelig versjon. I 2010 ekspanderte Burberry ytterligere med lanseringen av det komplette sminkesortimentet Burberry Beauty som holder høy kvalitet og som man raskt kjenner igjen på det ikoniske rutemønsteret. I sine reklamekampanjer har Burberry brukt kjendiser som Emma Watson og Sam Riley, noe som ytterligere har styrket merkets status.
I NordicFeels sortiment finner du et stort utvalg av parfymer fra Burberry. De fleste av merkets parfymer kommer i en versjon for kvinner og en annen for menn, og de fleste er laget for å være kompletterende til merkets kleskolleksjoner. Mange av parfymenes forpakninger er utsmykket med det ikoniske rutemønsteret, men du finner også dufter med et annet flaskedesign. Duftene kan akkurat som merket, beskrives som elegant og stilfull, og karakteriseres som klassiske og ofte tidløse. Kjøp bare en parfyme, eller kombiner den med andre duftprodukter som en deodorant eller body lotion for et komplett duftbilde.