DKNY Parfym

Donna Karan er et internasjonalt varemerke som er basert i New York. Merket tilbyr en rekke forskjellige parfymer og beskrives som fruktig og lekfull med en elegant touch. Hos NordicFeel har vi samlet det beste fra Donna Karans Be Delicious-kolleksjoner sammen med mange andre dufter fra både Donna Karan og DKNY. Donna Karans dufter er perfekte gaver. Alle blir glade av en duft fra Donna Karan, så de er perfekte gaver å gi bort – eller til å beholde selv. Velkommen inn til å kikke på nettbutikken vår.


Donna Karan er et internasjonalt varemerke som er basert i New York. Merket tilbyr en rekke forskjellige parfymer og beskrives som fruktig og lekfull med en elegant touch. Hos NordicFeel har vi samlet det beste fra Donna Karans Be Delicious-kolleksjoner sammen med mange andre dufter fra både Donna Karan og DKNY. Donna Karans dufter er perfekte gaver. Alle blir glade av en duft fra Donna Karan, så de er perfekte gaver å gi bort – eller til å beholde selv. Velkommen inn til å kikke på nettbutikken vår.

Kategorier
  • Dameparfyme (14)
  • Damedeodorant (1)
Pris
-
Nyheter
  • Siste måned
  • Siste 3 måneder
Merke
  • DKNY Fragrances
  • DKNY Fragrances (15)
Produkttype
  • EdP (8)
  • Deostick (1)
  • EdT (1)
Hudtype
  • Normal (1)
Størrelse
  • 30 ml (7)
  • 50 ml (5)
Vurdering
  • (8)
  • (2)
Duftfamilie
  • Fruktig (2)
  • Floral (1)
15 Produkter

Donna Karan DKNY parfyme – tidløs klassiker

Donna Karan er en amerikansk designer og grunnlegger til merker som ”Donna Karan” og ”DKNY” (Donna Karan New York), den sistnevnte ble lansert som en linje for den yngre, urbane målgruppen. Donna Karan lanserte sin første egne kolleksjon for kvinner i 1984 og bygde opp et merke som, med sin minimalistiske og chica eleganse, representerte kvintessensen for stilen til New York-beboerne.

 

Donna Karan ser seg som et designdrevet livsstilforetak som formilder den internasjonale storbypulsen til den globale kunden. Komfort og funksjonalitet har alltid vært nøkkelord for merket. Hun ble kjent for sine enkle, men originale skjæringer i jersey-stoffer som både var deilige å bruke og enkle å kombinere med hverandre. De passet like godt hjemme og i yrkesrollen, som under hyggelige utekvelder i storbyen.

 

Det var Donna Karan som introduserte det overlappende skjørtet i jersey og de heldekkende svarte strømpebuksene for moteverden, plagg som i dag er å finne i mange kvinners basegarderobe og som har blitt tidløse klassiker. I 1989 lanserte hun DKNY og i 1991 slapp hun sin første kolleksjon for menn.

 

I 1997 ble Donna Karan kjøpt opp av LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton S.A. Siden LVHM kjøpte opp foretaket, er hun ikke like aktiv lenger. Istedenfor har hun designere som lager hennes forskjellige kolleksjoner for Donna Karan og DKNY. En del av foretakets produktlinjer ligger hos andre aktører. Esprit selger DKNY barneklær og Estée Lauder står bak DKNY makeup. Det finnes i tillegg hjemmeinnredning, nattøy og undertøy.

 

Siden Donna Karan har gått ned på arbeidsmengden i foretaket sitt, har hun istedenfor engasjert seg mer og mer i velferdsspørsmål, og hun ses i dag som en av de fremste filantropene i moteverden. Hun har dannet The Karan Weiss Foundation og Urban Zen, som jobber for å fremme kultur og styrke barns utvikling i både USA og andre land. Hun jobber tett med Clinton Global Initiative.

 

Donna Karans mest kjente duft er DKNY ”Be Delicious” som raskt ble populær med sin lekne og fruktige eleganse av eple og melon. Den karakteristiske epleformede parfymeflasken ble omtalt og verdsatt for å henspille på New York som ”The Big Apple”. Siden den gang har Donna Karan sluppet flere oppfølgere og pirrende varianter av Be Delicious og andre duftserier for både menn og kvinner.

 

Donna Karans merke har alltid handlet om balansen mellom komfort og luksus. Designeren anser at det ikke spiller noen rolle hvor luksuriøst eller elegant noe er, det må også være brukervennlig og praktisk. Dette gjelder naturligvis også duftene hennes. De er sensuelle og elegante, samtidig som de er så komfortable å bruke at du kan bruke dem dag som kveld, til jobb og fritid, til sommer som vinter. Det kaller vi hos NordicFeel for en god investering.

Produktet er blitt lagt i handlekurven