Lacoste

Lacoste er et sporty merke med røtter tilbake til tennisen. Fra starten av 30-tallet har Lacoste blitt utviklet, men hele tiden beholdt sin tilknytning til tennis og dens symbolske stil med enkle og friske høykvalitets plagg. I dag er merket kjent over hele verden med klær, møbler og tilbehør, men også parfyme og andre duftprodukter som en viktig del av merkevarens rekkevidde. L'homme Lacoste maskulin og elegant.

Lacoste

Lacoste er et sporty merke med røtter tilbake til tennisen. Fra starten av 30-tallet har Lacoste blitt utviklet, men hele tiden beholdt sin tilknytning til tennis og dens symbolske stil med enkle og friske høykvalitets plagg. I dag er merket kjent over hele verden med klær, møbler og tilbehør, men også parfyme og andre duftprodukter som en viktig del av merkevarens rekkevidde. L'homme Lacoste maskulin og elegant.

L´HOMME Lacoste

NYHET! L´HOMME LACOSTE!

Dynamiske toppnoter av mandarin og søt appelsin kombinert med kvede og rabarbra tilfører energi og selvtillit. Spicy sort pepper, ingefær, transparent sjasmin og mandler i hjertenoten symboliserer LACOSTE-mannens sterke og bestemt personlighet. Den sensuelle, maskulin basen av sedertre, tørr amber, musk og vanilje formidler hans tidløs eleganse.

38 Produkter

Lacoste parfyme - motemerket med røtter i tennissporten

Det franske motemerket Lacoste er først og fremst kjente innen sporten med sin ikoniske logo av en grønn alligator. Merket ble grunnlagt i 1933 av René Lacoste, som på grunn av skader var tvunget til avbryte sin vellykket tenniskarriere. At det en alligator ble logoen var et resultat av at René Lacoste ble kalt for “Le alligator” på grunn av sin spesielle spillestil på tennisbanen.

I begynnelsen lagde Lacoste bare klær tilpasset for tennisspillere og merket ble først kjent for sine tennisskjorter i hvitt med den karakteristiske alligatoren på brystet. På 50-tallet utviklet de produksjonen og den klassiske hvite skjorten kom i flere farger, men også andre kleskolleksjonen ble presentert, et stort steg mot å bli det i dag vi kjenner som Lacoste. De nye linjene var enkle, med fokus på høy kvalitet, noe som kunder verdsetter den dag i dag. Akkurat som tidligere var fokuset først og fremst tennis og det var her inspirasjonen ble hentet. I dag består Lacoste av linjer som Lacoste Sportswear og Lacoste Club, men også tilbehør, solbriller, innredningsprodukter, parfyme og andre skjønnhetsprodukter som har blitt en stor del av merkets sortiment og identitet.

Den første parfymen fra Lacoste ble lansert i 1974 og var en herreparfyme. Den fikk navnet Lacoste Pour Homme og hadde selvfølgelig en sporty følelse med en frisk duft og innslag av maskuline toner. Noen år senere lanserte de en duft for kvinner og i dag har merket både dame- og herredufter. Den sporty følelsen er i dag representert i Lacoste og merkets parfymer karakteriseres av en friskhet og det enkle. Noe som gjør at de passer unge og eldre.

For deg som er på jakt etter en ny herreparfyme har Lacoste mye å tilby og hos oss på NordicFeel finner du blant annet Eau de Lacoste Blanc og Live blant herreduftene. En av merkets mest populære dameparfymer for øyeblikket er Touch of Pink, en moderne og ung parfyme som hos NordicFeel kan kjøpes både separat og i et sett med body lotion. Alle parfymene fra Lacoste kommer i fine forpakninger som er herlige å ha fremme på badet. Mange dufter er også tilgjengelig med kompletterende produkter som lotion og deodorant, noe som hjelper deg å få et komplett duftbilde. Finn din favoritt fra Lacoste i dag, enten for å skape stilen på tennisbanen eller for hverdagene.

Produktet er blitt lagt i handlekurven