Reklamasjon og returer

Jeg ønsker å reklamere et produkt

Hos NordicFeel.no har du alltid 3 års garanti på våre produkter, unntakene er ghd produkter der du som kunde har 2 års garanti*. Du som kunde har rett til å reklamere feil i bestilt vare innen rimelig tid fra at du oppdaget feilen, eller burde ha oppdaget eventuell feil i varen. Vi anbefaler at du reklamerer så snart som mulig. Reklamasjon skal under alle omstendigheter skje senest innen tre år fra du mottok varen*. Reklamasjon kan gjøres via e-post til info@nordicfeel.no eller per post til:

 

Nordic Web Trading
Högsbyvägen 3
352 74 Växjö

Vennligst angi et kundenummer eller fakturanummer for raskest service.

 

I forbindelse med reklamasjon skal varen returneres til oss på adressen angitt ovenfor. Når varen er returnert til oss kommer den til å bli undersøkt og om vi godkjenner reklamasjonen vil vi håndtere reklamasjonen i henhold til bestemmelsene i  konsumentköplagen (1990:932) ved og i første hånd reparere varen eller levere en ny vare. I visse tilfeller kan det i stedet være aktuelt med en prisreduksjon eller at vi refunderer varekostnaden for deg.

 

Ved godkjent reklamasjon står vi for dine fraktkostnader samt eventuelle andre kostnader i forbindelse med reklamasjonen. Kostnadene for frakt eller andre kostnader i forbindelse med godkjent reklamasjon erstattes bare ved framvising av kvittering. Selv om vi godkjenner en reklamasjon er du som kunde alltid forpliktet til å begrense dine kostnader ved reklamasjonen. Dermed er det bare forsvarlige kostnader som blir refundert.
 

Varen kommer til å bli undersøkt i henhold til beskrivelsen av eventuelle feil som du som kunde oppgir i forbindelse med reklamasjonen. Det er derfor viktig at du gir en så detaljert beskrivelse som mulig. Dersom varen etter undersøkelse er funnet feilfri eller utsatt for ytre påvirkninger og reklamasjonen ikke godkjennes, kommer du som kunde å bli belastet for undersøkelsen samt fraktkostnaden.
 

*For raskest mulig service, kan du som kunde selv reklamere til ghd.
Gjør slik: Legg produktet i en polstret konvolutt med ordredokumentasjon og din adresse der kjøpsdato fremgår. Skriv også en kommentar på hva feilen er.

 

ghd Sverige AB
johannesgränd 1
111 30 Stockholm
Sverige

 

Jeg ønsker å reklamere i forbindelse med levering

Noen ganger, blir pakken dessverre skadet under transport. Hvis pakken har en skade som synes å ha blitt forårsaket under transport, så er det viktig å først melde fra til utleveringsstedet hvor du henter pakken og deretter til vår kundeservice på info@nordicfeel.no.

Hvis du allerede er på utleveringsstedet og ser at pakken er skadet, er det bedre at du ikke henter ut pakken, men lar det gå tilbake til oss. Ta kontakt med kundeservice og vi vil hjelper deg med å sende en ny leveranse til deg.

Når vi sender en pakke blir alle varene veiet sammen med pakken. Når pakken ankommer til utleveringsstedet, blir pakken veid igjen og vekten skal samsvare. Alle varene som vises på fakturaen må skannes før pakken kan sendes fra oss. En sjekk i vårt pakkesystem viser at alle produktene har blitt skannet, og dermed vet vi med sikkerhet at de var med i pakken når den blir sendt fra oss.

Skullen det mangle varer i pakken, har dette oppstått under transporten av pakken, dette skal da reklameres til Bring. Det er viktig ifølge Bring at emballasjen til pakken finns og at varsling skjer innen 7 dager etter mottak av pakken. Ved synlige skader på pakken skal anmeldingen skje direkte på utleveringsstedet. Bring kommer deretter gjøre en undersøkelse om pakken har noen skader, og om vekten har blitt redusert under transport, de kommer gjøre en vurdering og de vil komme tilbake til deg med et svar. Du utfører denne klagen på Brings hjemmeside.

Jeg vil heve mitt kjøp og ønsker å returnere

Ved kjøp av varer fra oss, har du som kunde rett til å trekke deg fra kjøpsavtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager fra du mottok varene (angrerett). Angrerett gjelder ikke for undertøy og badetøy som på grunn av helse- og hygieneårsaker ikke kan returneres når forseglingen er brutt og forseglingen er brutt av deg som forbruker. Dersom du bestilte flere varer som leveres separat eller leveres i flere deler ved ulike tidspunkt, har du rett til å trekke deg fra kjøpsavtalen innen 14 dager fra mottak av den siste varen, respektive den siste delen av varen. Dersom du ønsker å utøve din angrerett, Skal du gi oss en klar beskjed som inneholder ditt navn, adresse og eventuelt et telefonnummer og e-postadresse, hvis du ønsker å trekke seg fra kjøpsavtalen, gjøres det fortrinnsvis via e-post, info@nordicfeel.no. Det er også mulig å sende beskjed per post til:

 

Nordic Web Trading
Högsbyvägen 3
352 50 Växjö

 

Vennligst angi et kundenummer eller fakturanummer for raskest service.

 

Dersom du velger å sende en beskjed om at du ønsker å trekke deg fra kjøpsavtalen per post kan du, men du må ikke, bruke Konsumentverkets standardskjema for utøvende angrerett som kan du kan finne via denne linken: http://publikationer.konsumentverket.se/sv/publikationer/lagarregler/lagar/2angerblankett.html.

 

For at det skal anses at du har meldt fra om at du ønsker å utøve din angrerett innen tiden, holder det med at du sender inn din beskjed om at du kommer til å utøve angreretten innen angrefristen utløper. Om du utøver din angrerett skal du, uten unødvendig opphold og senest innen 14 dager fra du har meldt fra om at du utøver din angrerett, på egen bekostning sende eller levere tilbake varen til oss. Retur av varer skal skje til adressen angitt ovenfor.

 

Dersom du trekker deg fra kjøpsavtalen kommer vi til å refundere alle betalinger vi har mottatt fra deg samt dine leveransekonstnader. Eventuelle ekstra fraktkostnader som følger av at du har valgt en annen leveringsmåte enn det billigste refunderer vi ikke. Tilbakebetalingen gjøres heller ikke for eventuelle kostnader for retur av varer som ikke sendes med vanlig post. Du må betale de direkte kostnadene for returen av slike varer. Kostnadene er anslått til maksimalt ca 150 NOK. Vi har videre rett til å belaste deg som forbruker for en vares verdiminskning i den grad verdiminskningen skyldes at du har håndtert varen i større omfatning enn det som har vært nødvendig for å fastslå dens egenskaper eller funksjon.

 

Refundering kommer til å skje uten unødvendig opphold og alltid senest innen 14 dager fra og med den dag vi har fått beskjed om at du trekker deg fra kjøpsavtalen, forutsatt at vi innen den tid har fått varen i retur, eller mottatt kvittering som viser at varene er returnert til oss. Vi kommer til å bruke samme betalingmåte for refundering som du selv har brukt i kjøpet, med mindre vi har kommet til en avtale om en annen refunderingsmåte.

 

OBS! For alle Remington produkter gjelder 100 dager åpent kjøp uansett verdi, med unntak av tilbehør. Mer informasjon om åpent kjøp og hvordan du benytter åpent kjøp finner du på denne siden:
http://se.remington-europe.com/microsites/100-dagar-%C3%B6ppet-k%C3%B6p/

Utover retter til åpent kjøp gjelder minst to års garanti for alle Remingtons produkter. For ytterligere 1 års ekstra garanti på dine kjøpte produkter, registrer deg innen 28 dager etter kjøpet på følgende side:
https://se.remington-europe.com/product-registration.html

Produktet er blitt lagt i handlekurven