Kategorier
Filter

Kjøp- og leveringsvilkår

Frakt

Hos NordicFeel.no har vi alltid gratis frakt uansett hvor i landet du befinner deg. Vi leverer våre pakker med Bring.

Leveringstiden er 2-7 virkedager etter at pakken har blitt sendt fra oss. Pakken vil bli levert direkte i din postkasse. Får den ikke plass i postkassen blir pakken levert til ditt nærmeste Bring utleveringssted. Da blir du meddelet via SMS når pakken kan hentes.

Levering

Varer som blir bestilt før 17.00 på hverdager sendes vanligvis samme dag. Hvis du har plassert en ordre på en kveld eller helg blir varene pakket og sendt til deg nestkommende hverdag. I tilfeller der et produkt må bestilles fra leverandør kan leveringstiden bli noe lengre, dette er da angitt på siden.

Du som forbruker har rett til å heve kjøpet uten kostnader ved en eventuell forsinkelse hvis du ikke aksepterer den nye leveringsdatoen . Angrer du kjøpet, ta kontakt med kundeservice på info@nordicfeel.no. For uavhentede pakker belastes 250 kr.

Ved skader på kartong ved levering rapportere det umiddelbart til utleveringsstedet når du henter pakken. For at du skal føle deg trygg med din bestilling blir pakkene kontrollert og veid før pakkene sendes av gårde.

Lavest kjøpsgrense

NordicFeel har en lavest kjøpgrense på 150 kr.

Pris

Prisene inkluderer 25% moms. Ved bekreftet bestilling, kan prisene endres av omstendigheter NordicFeel ikke har kontroll over, for eksempel endringer i mva. Vi forbeholder oss retten for eventuelle trykkfeil som eksempel. priser, spesifikasjoner, etc.

Betaling

I samarbeid med Klarna kan vi tilby faktura, delbetaling, kredittkortbetalinger og direkte betalinger. Hvis du velger å betale med faktura, har den en løpetid på 14 dager, fakturan sendes fra Klarna. Du får alltid en følgeseddel med bestillingen din. Mer informasjon og fullstendige vilkårene for Klarna betalingsmetoder kan bli funnet her: Vilkår Klarna Checkout.

Returrett

Ved kjøp av varer fra oss, har du som kunde rett til å trekke deg fra kjøpsavtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager fra du mottok varene (angrerett). Angrerett gjelder ikke for undertøy og badetøy som på grunn av helse- og hygieneårsaker ikke kan returneres når forseglingen er brutt og forseglingen er brutt av deg som forbruker. Dersom du bestilte flere varer som leveres separat eller leveres i flere deler ved ulike tidspunkt, har du rett til å trekke deg fra kjøpsavtalen innen 14 dager fra mottak av den siste varen, respektive den siste delen av varen. Dersom du ønsker å utøve din angrerett, Skal du gi oss en klar beskjed som inneholder ditt navn, adresse og eventuelt et telefonnummer og e-postadresse, hvis du ønsker å trekke seg fra kjøpsavtalen, gjøres det fortrinnsvis via e-post, info@nordicfeel.no. Det er også mulig å sende beskjed per post til:

 

Nordic Web Trading
Högsbyvägen 3
352 50 Växjö

 

Vennligst angi et kundenummer eller fakturanummer for raskest service.

 

Dersom du velger å sende en beskjed om at du ønsker å trekke deg fra kjøpsavtalen per post kan du, men du må ikke, bruke Konsumentverkets standardskjema for utøvende angrerett som kan du kan finne via denne linken:http://publikationer.konsumentverket.se/sv/publikationer/lagarregler/lagar/2angerblankett.html.

 

For at det skal anses at du har meldt fra om at du ønsker å utøve din angrerett innen tiden, holder det med at du sender inn din beskjed om at du kommer til å utøve angreretten innen angrefristen utløper. Om du utøver din angrerett skal du, uten unødvendig opphold og senest innen 14 dager fra du har meldt fra om at du utøver din angrerett, på egen bekostning sende eller levere tilbake varen til oss. Retur av varer skal skje til adressen angitt ovenfor.

 

Dersom du trekker deg fra kjøpsavtalen kommer vi til å refundere alle betalinger vi har mottatt fra deg samt dine leveransekonstnader. Eventuelle ekstra fraktkostnader som følger av at du har valgt en annen leveringsmåte enn det billigste refunderer vi ikke. Tilbakebetalingen gjøres heller ikke for eventuelle kostnader for retur av varer som ikke sendes med vanlig post. Du må betale de direkte kostnadene for returen av slike varer. Kostnadene er anslått til maksimalt ca 150 NOK. Vi har videre rett til å belaste deg som forbruker for en vares verdiminskning i den grad verdiminskningen skyldes at du har håndtert varen i større omfatning enn det som har vært nødvendig for å fastslå dens egenskaper eller funksjon.

 

Refundering kommer til å skje uten unødvendig opphold og alltid senest innen 14 dager fra og med den dag vi har fått beskjed om at du trekker deg fra kjøpsavtalen, forutsatt at vi innen den tid har fått varen i retur, eller mottatt kvittering som viser at varene er returnert til oss. Vi kommer til å bruke samme betalingmåte for refundering som du selv har brukt i kjøpet, med mindre vi har kommet til en avtale om en annen refunderingsmåte.

 

OBS! For alle Remington produkter gjelder 100 dager åpent kjøp uansett verdi, med unntak av tilbehør. Mer informasjon om åpent kjøp og hvordan du benytter åpent kjøp finner du på denne siden:
http://se.remington-europe.com/microsites/100-dagar-%C3%B6ppet-k%C3%B6p/

Utover retter til åpent kjøp gjelder minst to års garanti for alle Remingtons produkter. For ytterligere 1 års ekstra garanti på dine kjøpte produkter, registrer deg innen 28 dager etter kjøpet på følgende side:
https://se.remington-europe.com/product-registration.html

Reklamasjon

Hos NordicFeel.no har du alltid 3 års garanti på våre produkter, unntakene er ghd produkter der du som kunde har 2 års garanti*. Du som kunde har rett til å reklamere feil i bestilt vare innen rimelig tid fra at du oppdaget feilen, eller burde ha oppdaget eventuell feil i varen. Vi anbefaler at du reklamerer så snart som mulig. Reklamasjon skal under alle omstendigheter skje senest innen tre år fra du mottok varen*. Reklamasjon kan gjøres via e-post til info@nordicfeel.no eller per post til:

 

Nordic Web Trading
Högsbyvägen 3
352 50 Växjö

SWEDEN

 

Vennligst angi et kundenummer eller fakturanummer for raskest service.

 

 

I forbindelse med reklamasjon skal varen returneres til oss på adressen angitt ovenfor. Når varen er returnert til oss kommer den til å bli undersøkt og om vi godkjenner reklamasjonen vil vi håndtere reklamasjonen i henhold til bestemmelsene i  konsumentköplagen (1990:932) ved og i første hånd reparere varen eller levere en ny vare. I visse tilfeller kan det i stedet være aktuelt med en prisreduksjon eller at vi refunderer varekostnaden for deg.

 

Ved godkjent reklamasjon står vi for dine fraktkostnader samt eventuelle andre kostnader i forbindelse med reklamasjonen. Kostnadene for frakt eller andre kostnader i forbindelse med godkjent reklamasjon erstattes bare ved framvising av kvittering. Selv om vi godkjenner en reklamasjon er du som kunde alltid forpliktet til å begrense dine kostnader ved reklamasjonen. Dermed er det bare forsvarlige kostnader som blir refundert.
 

Varen kommer til å bli undersøkt i henhold til beskrivelsen av eventuelle feil som du som kunde oppgir i forbindelse med reklamasjonen. Det er derfor viktig at du gir en så detaljert beskrivelse som mulig. Dersom varen etter undersøkelse er funnet feilfri eller utsatt for ytre påvirkninger og reklamasjonen ikke godkjennes, kommer du som kunde å bli belastet for undersøkelsen samt fraktkostnaden.
 

*For raskest mulig service, kan du som kunde selv reklamere til ghd.
Gjør slik: Legg produktet i en polstret konvolutt med ordredokumentasjon og din adresse der kjøpsdato fremgår. Skriv også en kommentar på hva feilen er.

 

ghd Sverige AB
johannesgränd 1
111 30 Stockholm
Sverige

 

 

Sikkerhet og personvern

I forbindelse med kjøp eller registrering hos NordicFeel (Nordic Web Trading AB, 556746-8904) godtar du at vi lagrer og behandler data for å administrere dine kjøp, gjennomføre markeds- og kundeanalyser og til å sende ut tilpassede medlemstilbud. Vi verdsetter din tillit og forholder oss til personopplysningsloven (i henhold til svensk lov 1998: 204), som sier at du har rett, en gang per kalenderår ta del av informasjonen vi har lagret. For å få tilgang til data kan du sende et brev til oss på NordicFeel, Högsbyvägen 3, 35250 Växjö, Sweden. Dersom opplysningene viser seg å være uriktige, ufullstendige eller irrelevante, kan du kreve at opplysningene endres eller slettes. Ta kontakt med vår kundeservice.

Den personlige dataen NordicFeel behandler er ditt personnummer, navn, kjønn, e-postadresse, telefonnummer, kjøp, betaling- og ordrehistorikk, betaling- og kredittkortnummer, leveringsadresse og IP-adresse. De behandles etter at du gir eller har gitt oss informasjon, eller etter at vi hentet dem på nettsiden gjennom cookies. Informasjonen kan brukes til å sende en tekstmelding og e-post hvis du ikke har protestert mot dette. Du kan alltid kontakte vår kundeservice for å avbryte markedsføring til deg personligt.

Vi vil at du skal føle deg trygg når du handler hos oss, derfor har vi foretatt en rekke sikkerhetstiltak for å beskytte dine data fra å falle i gale hender. For eksempel er enveis krypteringen som brukes i behandling av debet- eller kredittkortnummer for å hindre uautorisert tilgang. Vi vil ikke dele din personlige informasjon med partnere eller andre tredjeparter, med mindre det foreligger særlige grunner, for eksempel, politiet, påtalemyndigheten eller lignende ber om data.

NordicFeel krever personnummeret ditt i kjøp for å bedre sikkerheten, men også for å kunne sjekke din kredittverdighet og sikre at våre kunder er over 18 år gamle. Vi forbeholder oss retten til å begrense betalingsalternativer eller kansellere ordre fra folk som oppgir falsk personlig informasjon og / eller har dårlig kreditt.
Hvis du har avtalt å være en registrert kunde hos NordicFeel så lagres data til du ber oss om avregistrere deg, som du kan gjøre når som helst. Hvis du velger å ikke registrere seg som kunde lagres data så lenge som nødvendig, basert på krav i loven eller for å kunne oppfylle levering eller garantier og lignende. Dersom hele eller deler av NordicFeel selges eller integrert med en annen virksomhet kan dine personopplysninger utleveres til våre rådgivere, potensielle kjøpere og deres rådgivere og overlevert til nye bedriftseiere.

NordicFeel forbeholder seg retten til å foreta endringer i denne personvernpolicy når som helst, i den grad at endringene er nødvendige for å avhjelpe forstyrrelser eller å overholde nye juridiske eller tekniske krav.

Tvist

Som forbruker har du, i et tvistetilfellet, rett til å henvise tvisten til Brukerklagenemnda . Vi har som policy å følge ARNs anbefalinger. Du kan kontakte Brukerklagenemnda  via deres hjemmeside https://www.brukerklagenemnda.no

Du kan også kontakte EU-kommisjonens online-plattform for alternativ tvisteløsning som du kan se via denne linken:  http://ec.europa.eu/consumers/odr

 

Øvrigt

Er du under 18 år må ha foreldrenes samtykke.

Informasjon om Cookies

Cookies er en nødvendighet for at en hjemmeside skal fungere, og de bidrar til å kartlegge ditt besøk på nettstedet, så har vi på NordicFeel mulighet til å optimalisere, mål og skreddersy en hjemmeside som er tilpasset dine behov og interesser. Det interessante med cookies er bl.a at de husker hvilke artikler du putter i handlekurven , om du har besøkt vår hjemmeside tidligere, hvilket språk og valuta som ønskes på hjemmesiden etc. Hele handlekurven er lagret i cookies, og uten disse er det ikke mulig å handle gjennom vår hjemmeside.

Mer informasjon om bruk av cookies når du bruker NordicFeels hjemmeside finner du her.