Kjøp- og leveringsvilkår

Frakt

Hos Nordicfeel.no får du fri frakt over 199 kr. Dersom din bestilling kommer under199 kr vil det tilkomme en fraktavgift på 29 kr. Vi leverer våre pakker med Bring og Instabox. 

Våre fraktalternativer: 

Varebrev i postkasse/på døren
Gratis ved kjøp over 199 kr. Leveres til døren/postkassen innen 4-7 hverdager.

Instabox Express 
Gratis ved kjøp over 999 kr — Leveres til oppbevaringsboks innen 1-2 hverdager

Til butikken i nærheten
Gratis ved kjøp over 999 kr — Leveranse innen 1-4 hverdager til ditt nærmeste ombud.

Levering

Du som forbruker har rett til å heve kjøpet uten kostnader ved en eventuell forsinkelse hvis du ikke aksepterer den nye leveringsdatoen . Angrer du kjøpet, ta kontakt med kundeservice på info@nordicfeel.no. For uavhentede pakker belastes 250 kr.

Ved skader på kartong ved levering rapportere det umiddelbart til utleveringsstedet når du henter pakken. For at du skal føle deg trygg med din bestilling blir pakkene kontrollert og veid før pakkene sendes av gårde.

Lavest kjøpsgrense

NordicFeel har en lavest kjøpgrense på 1 kr.

Pris

Prisene inkluderer 25% moms. Ved bekreftet bestilling, kan prisene endres av omstendigheter NordicFeel ikke har kontroll over, for eksempel endringer i mva. Vi forbeholder oss retten for eventuelle trykkfeil som eksempel. priser, spesifikasjoner, etc.

Betaling

I samarbeid med Qliro kan vi tilby faktura, delbetaling, kredittkortbetalinger og direkte betalinger. Hvis du velger å betale med faktura, har den en løpetid på 14 dager, fakturan sendes fra Qliro. Du får alltid en følgeseddel med bestillingen din. Mer informasjon og fullstendige vilkårene for Qliro betalingsmetoder kan bli funnet her: https://www.qliro.com/no

Returrett

Åpent kjøp gjelder t.o.m 31-01-2023 for julegaver som har blitt kjøpt t.o.m 23-12-2022. Ved kjøp av varer fra oss, har du som kunde rett til å trekke deg fra kjøpsavtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager fra du mottok varene (angrerett). Angrerett gjelder ikke for undertøy og badetøy som på grunn av helse- og hygieneårsaker ikke kan returneres når forseglingen er brutt og forseglingen er brutt av deg som forbruker. Dersom du bestilte flere varer som leveres separat eller leveres i flere deler ved ulike tidspunkt, har du rett til å trekke deg fra kjøpsavtalen innen 14 dager fra mottak av den siste varen, respektive den siste delen av varen. Dersom du ønsker å utøve din angrerett, Skal du gi oss en klar beskjed som inneholder ditt navn, adresse og eventuelt et telefonnummer og e-postadresse, hvis du ønsker å trekke seg fra kjøpsavtalen, gjøres det fortrinnsvis via e-post, info@nordicfeel.no Du vil da motta en fraktseddel fra oss som du bruker for å sende tilbake uøsnkede varer.

Vennligst angi et kundenummer eller fakturanummer for raskest service.

 

Dersom du velger å sende en beskjed om at du ønsker å trekke deg fra kjøpsavtalen per post kan du, men du må ikke, bruke Konsumentverkets standardskjema for utøvende angrerett som kan du kan finne via denne linken:http://publikationer.konsumentverket.se/sv/publikationer/lagarregler/lagar/2angerblankett.html.

 

Dersom du trekker deg fra kjøpsavtalen kommer vi til å refundere alle betalinger vi har mottatt fra deg samt dine leveransekonstnader. Eventuelle ekstra fraktkostnader som følger av at du har valgt en annen leveringsmåte enn det billigste refunderer vi ikke. Tilbakebetalingen gjøres heller ikke for eventuelle kostnader for retur av varer som ikke sendes med vanlig post.  Vi har videre rett til å belaste deg som forbruker for en vares verdiminskning i den grad verdiminskningen skyldes at du har håndtert varen i større omfatning enn det som har vært nødvendig for å fastslå dens egenskaper eller funksjon.

 

Refundering kommer til å skje uten unødvendig opphold og alltid senest innen 14 dager fra og med den dag vi har fått beskjed om at du trekker deg fra kjøpsavtalen, forutsatt at vi innen den tid har fått varen i retur, eller mottatt kvittering som viser at varene er returnert til oss. Vi kommer til å bruke samme betalingmåte for refundering som du selv har brukt i kjøpet, med mindre vi har kommet til en avtale om en annen refunderingsmåte.

 

OBS! For alle Remington produkter gjelder 100 dager åpent kjøp uansett verdi, med unntak av tilbehør. Mer informasjon om åpent kjøp og hvordan du benytter åpent kjøp finner du på denne siden:
http://se.remington-europe.com/microsites/100-dagar-%C3%B6ppet-k%C3%B6p/

Utover retter til åpent kjøp gjelder minst to års garanti for alle Remingtons produkter. For ytterligere 1 års ekstra garanti på dine kjøpte produkter, registrer deg innen 28 dager etter kjøpet på følgende side:
https://se.remington-europe.com/product-registration.html

Reklamasjon

Hos NordicFeel.no har du alltid 3 års garanti på våre produkter, unntakene er ghd produkter der du som kunde har 2 års garanti*. Du som kunde har rett til å reklamere feil i bestilt vare innen rimelig tid fra at du oppdaget feilen, eller burde ha oppdaget eventuell feil i varen. Vi anbefaler at du reklamerer så snart som mulig. Reklamasjon skal under alle omstendigheter skje senest innen tre år fra du mottok varen*. Reklamasjon kan gjøres via e-post til info@nordicfeel.no. Vennligst angi et kundenummer eller ordrenummer for raskest service.

 

I forbindelse med reklamasjon skal varen returneres til oss på adressen angitt ovenfor. Når varen er returnert til oss kommer den til å bli undersøkt og om vi godkjenner reklamasjonen vil vi håndtere reklamasjonen i henhold til bestemmelsene i  konsumentköplagen (1990:932) ved og i første hånd reparere varen eller levere en ny vare. I visse tilfeller kan det i stedet være aktuelt med en prisreduksjon eller at vi refunderer varekostnaden for deg.

 

Ved godkjent reklamasjon står vi for dine fraktkostnader samt eventuelle andre kostnader i forbindelse med reklamasjonen. Kostnadene for frakt eller andre kostnader i forbindelse med godkjent reklamasjon erstattes bare ved framvising av kvittering. Selv om vi godkjenner en reklamasjon er du som kunde alltid forpliktet til å begrense dine kostnader ved reklamasjonen. Dermed er det bare forsvarlige kostnader som blir refundert.
 

Varen kommer til å bli undersøkt i henhold til beskrivelsen av eventuelle feil som du som kunde oppgir i forbindelse med reklamasjonen. Det er derfor viktig at du gir en så detaljert beskrivelse som mulig. Dersom varen etter undersøkelse er funnet feilfri eller utsatt for ytre påvirkninger og reklamasjonen ikke godkjennes, kommer du som kunde å bli belastet for undersøkelsen samt fraktkostnaden.
 

Ghd har egen servicerutine og vi ber deg derfor sende en mail direkte til: kundeservice@cotyinc.com
Mailen må inneholde følgende informasjon:
Hvilken produkttype og modell det gjelder
Feilbeskrivelse
Serienummer
Kjøpskvittering
 

Om en vare savnes i din leveranse, kontakt oss direkte via info@nordicfeel.no. Vi trenger en skriftlig reklamasjon samt et bilde som underlag på pakken og dette må sendes til oss minst to dager etter at man har mottatt leveransen. Observer at du må spare orginal emballasjen for at vi skal kunne undersøke saken nærmere. Alle våre produkter veies og skannes inn når de pakkes. Dersom en vare mangler i pakken kontakter man Bring, dette gjør man enkelt via https://www.posten.no/kundeservice/kontakt-oss. Skulle det være at pakken er stjålet skal dette politianmeldes.

 

 

Behandling av Personopplysninger

Ditt personvern er viktig for oss. Når du handler på NordicFeel.no behandler vi personopplysninger som du har gitt til oss og som genereres på nettsiden når du surfer og handler hos oss. Nordic Web Trading AB org. nr 556746-8904 er personopplysningansvarlig for behandlingen av personopplysninger som skjer når du besøker NordicFeel.no og kjøper fra oss. Vi sørger alltid for at all behandling av dine personopplysninger utføres på en sikker måte og i samsvar med gjeldende lovstiftning.

I vår Personvernpolicy som du kan lese her beskriver vi nærmere:

i) Hvilke personopplysninger fra deg vi behandler.

ii) Formålet med behandling av personopplysninger

iii) Det juridiske grunnlaget for vår behandling av dine personopplysninger.

iv) Hvor lenge vi sparer dine personopplysninger.

v) Hvilke rettigheter du har til hvordan vi behandler dine personopplysninger.

vi) Hvordan du kommer i kontakt med oss om du har spørsmål om hvordan vi behandler dine personopplysninger.

I kassen får du mulighet til å se over vår personvernpolicy med informasjon om hvordan vi behandler dine personlige opplysninger før du fullfører kjøpet.

Tvist

Som forbruker har du, i et tvistetilfellet, rett til å henvise tvisten til Brukerklagenemnda . Vi har som policy å følge ARNs anbefalinger. Du kan kontakte Brukerklagenemnda  via deres hjemmeside https://www.brukerklagenemnda.no

Du kan også kontakte EU-kommisjonens online-plattform for alternativ tvisteløsning som du kan se via denne linken:  https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.show

 

Øvrigt

Er du under 18 år må ha foreldrenes samtykke.

Informasjon om Cookies

Cookies er en nødvendighet for at en hjemmeside skal fungere, og de bidrar til å kartlegge ditt besøk på nettstedet, så har vi på NordicFeel mulighet til å optimalisere, mål og skreddersy en hjemmeside som er tilpasset dine behov og interesser. Det interessante med cookies er bl.a at de husker hvilke artikler du putter i handlekurven , om du har besøkt vår hjemmeside tidligere, hvilket språk og valuta som ønskes på hjemmesiden etc. Hele handlekurven er lagret i cookies, og uten disse er det ikke mulig å handle gjennom vår hjemmeside.

Mer informasjon om bruk av cookies når du bruker NordicFeels hjemmeside finner du her.

Produktet er blitt lagt i handlekurven