Elizabeth Arden

”Å være vakker og naturlig er enhver kvinners rett.”
            - Miss Elizabeth Arden, 1878-1966

Elizabeth Arden er en legende innenfor skjønnhetspleie. Du kjenner nok hennes kultklassiker Eight Hour Cream, de ikoniske Ceramide Capsules eller den nye favorittduften, White Tea.
I 1910 åpnet Elizabeth Arden den første Red Door Spa Skjønnhetssalongen på Fifth Avenue i New York og dette var med på å etablere den amerikanske skjønnhetsindustrien. 


Elizabeth Arden

”Å være vakker og naturlig er enhver kvinners rett.”
            - Miss Elizabeth Arden, 1878-1966

Elizabeth Arden er en legende innenfor skjønnhetspleie. Du kjenner nok hennes kultklassiker Eight Hour Cream, de ikoniske Ceramide Capsules eller den nye favorittduften, White Tea.
I 1910 åpnet Elizabeth Arden den første Red Door Spa Skjønnhetssalongen på Fifth Avenue i New York og dette var med på å etablere den amerikanske skjønnhetsindustrien. 

Elizabeth Arden


153 Produkter

Elizabeth Arden – den banebrytende entreprenøren for indre og ytre skjønnhet

I 1910 åpnet Elizabeth Arden dørene til sitt første spa, Red Door Salon, på ærverdige Fifth Avenue i New York, USA. Hun var en kvinnelig pioner for sin tid, både innen skjønnhetsindustrien og som entreprenør.

 

At kvinner skal føle seg sterke, ta vare på seg selv og føle seg vel var viktig for Elizabeth Arden. Hennes tilnærming omfattet både det ytre og det indre velbefinnendet. Hun oppfordret kvinner til å være nøye med å fukte huden, å unngå solens skadelige påvirkning og anbefalte alle å praktisere yoga daglig for å skape ro og balanse. Elizabeth Ardens dype interesse for naturlig skjønnhet og med hjelp av vitenskapen, har gitt oss den kultforklarte Eight Hour Cream med sine reparerende egenskaper, samt Green Tea-serien med sin herlig kremede og fuktende body cream. Disse produktserier finner du selvfølgelig i sortimentet til NordicFeel.

 

En av foretakets mest populære og fremgangsrike dufter gjennom tidene, Red Door, har fått navnet sitt etter de berømte salongene med sine karakteristiske røde dører. Elizabeth Arden var svært engasjert i kvinners rettigheter. Ved en anledning marsjerte hun sammen med 15 000 kvinner, som alle brukte rød leppestift, gjennom gaten Fifth Avenue for å rette søkelyset på kvinners rettigheter. Hele toget passerte hennes røde dør til Red Door Salon. Denne røde døren har blitt et symbol for foretaket og du ser den i dag på foretakets logo og på flere av Elizabeth Ardens forpakninger. I 1946 ble Elizabeth Arden den første kvinnen til å pryde omslaget til Time Magazine.

 

Interessen for vitenskapelig basert skjønnhetspleie og kosmetikk fikk den unge Elizabeth Arden da hun jobbet som regnskapsfører for E.R. Squibb Pharmaceuticals Company, i dag Bristol-Myers Squibb, ett av verdens største globale legemiddelforetak. Fascinert tilbrakte hun timer i deres laboratorium og lærte seg mye om hudpleie. Hun reiste til Paris for å bli kjent med de nyeste trendene og teknikkene innen skjønnhetspleie. Elizabeth Arden introduserte også et nytt begrep, ”makeover”, i sine salonger og var den første innen skjønnhetsindustrien som lagde foundations som skulle matche en persons hudtone.

 

Elizabeth Ardens entreprenørskap, engasjement i kvinners rettigheter og hennes syn på skjønnhet og velbefinnende, føles like relevant i dag som for hundre år siden. Den høye kvaliteten, de pleiende egenskapene og friskheten er signalement for Elizabeth Ardens produkter og har bidratt til merkets fremgang i snart hundre år.

 

Vi hos NordicFeel håper at du kommer til å oppdage mange nye favoritter blant Elizabeth Ardens tidløse utvalg, og vi er overbeviste om at både du og huden din kommer til å ha glede av dem i en lang tid fremover. Du finner også dufter, body lotions, solfaktorprodukter og deres holdbare og lettappliserte makeup, som kommer i en mengde herlige farger og nyanser. De kommer i de vakreste gullforpakninger som er en ren fryd og luksus å ha i håndvesken.

Produktet er blitt lagt i handlekurven