Yves Saint Laurent eller YSL som varemerket er forkortet, er et kjent motehus som ble grunnlagt i 1962 av Yves Saint Laurent og partneren Pierre Berge. Merket har som mål å utfordre og røre følelser samtidig som en fremtidsrettet og nyskapende følelse gjennomsyrer selskapet. Det brede produktsortimentet vil du finne makeup, hudpleie og dufter. Concealeren Touche Eclat er en av klassikerne fra varemerket og har mange fornøyde brukere over hele verden. Du finner dette produktet og mange andre her nedenfor. Velkommen til å utforske sortimentet!
Yves Saint Laurent eller YSL som varemerket er forkortet, er et kjent motehus som ble grunnlagt i 1962 av Yves Saint Laurent og partneren Pierre Berge. Merket har som mål å utfordre og røre følelser samtidig som en fremtidsrettet og nyskapende følelse gjennomsyrer selskapet. Det brede produktsortimentet vil du finne makeup, hudpleie og dufter. Concealeren Touche Eclat er en av klassikerne fra varemerket og har mange fornøyde brukere over hele verden. Du finner dette produktet og mange andre her nedenfor. Velkommen til å utforske sortimentet!
Yves Saint Laurent, som også kan forkortes til YSL er et fransk motehus. Motehuset ble grunnlagt av Yves Saint Laurent og hans partner Pierre Bergé i 1962. Yves Saint Laurent kom til Frankrike fra Algerie og startet sin karriere med å jobbe for Dior før han startet sitt eget merke. Gjennom året møtte han mye motgang i privatlivet, men hans merke har vokst. Idag er YSL et merke som i tillegg til å produsere klær også har serier med sminke, parfymer, dufter og hudpleie. I NordicFeels sortiment finner du alt fra klassikere til nye produkter fra YSL. Felles for alt som kommer fra merket er god kvalitet, en følelse av luksus og eleganse.
Motehuset Yves Saint Laurent, som idag bare går under navnet Saint Laurent, ble skapt i 1962 og finnes i dag representert med egne butikker i flere av verdens største byer som Paris, London og Madrid. Merket har under sin tid på motescenen blitt oppfattet som kontroversielle og fikk blant annet etter en visning i 1971 mye kritikk for sin kolleksjon i USA. De har også blitt anklaget for å oppmuntre til bruk av narkotika med parfymen som heter Opium, en påstand som har blitt avvist av motehuset. I 2002 ble Saint Laurent kjøpt opp av motekonsernet Gucci, med røtter i Italia og Yves Saint Laurent døde i 2008. Hans liv har senere blitt dramatisert på film. Historisk sett har YSL vært et merke som i og med kvinnens endrede rolle i samfunnet, arbeidet med å reflektere hennes nye selvtillit og nye domener med rett til egen seksualitet og karriere.
Yves Saint Laurent introduserte skjønnhetsprodukter i 1964, men den første parfymen “Y” ble lansert allerede på 60-tallet. I slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet utviklet merket flere parfymer, med dufter både for kvinner og menn, og i dag er det denne delen, i tillegg til kosmetikk, som mange forbinder med merket. De har skapt klassiske dufter som Rive Gauche, Opium og Paris. Opium som er tilgjengelig i dag, er en spennende og veldig kompleks duft med toppnoter av plomme, koriander, sitrusfrukter, pepper, krydder og bergamott. Hjertenoter av blant annet nellik, patchouli, kanel, lilje og rose, som en avslutning kommer basenotene med f.eks labdanum, sandeltre, musk, kokos og vanilje. De siste årene har også nye versjoner av Opium blitt lansert, som Black Opium og Black Opium Nuit.
I sortimententet til YSLs sminke finnes det mange populære og klassiske produkter, blant annet concealeren Touche Éclat som hjelper deg å lyse opp mørke partier i ansiktet og gir deg en herlig naturlig glød. Concealeren har funnet flere priser i løpet av årene og er for mange en ordentlig livredder da den kan brukes i hele ansiktet, rundt munnen, nesen, øynene og passer alle hudtyper. Lipglossen Volupte Tint-in-oil har også vunnet flere priser og produktet vil gi leppene en herlig farge og glød, samtidig gjør den leppene myke og kyssevennlige. Lipglossen ble kåret til årets leppeprodukt av Swedish Beauty & Cosmetics Award 2016 i prisklassen over 180 kr. Når du velger produkter fra YSL får du i tillegg til kvalitet, produkter i vakre forpakninger som gjør dem til en fin detalj i toalettvesken.